Realitní vyhledávač, který tu ještě není...

Jedinečný realitní server, který vyhledává v nabídkách novostaveb. Vyhledáváme v největším počtu nabídek nových bytů a domů v celé ČR.

Na trhu se vyskytuje mnoho inzertních realitních portálů. V poslední době se také objevily pokusy vytvořit pokročilejší agregátory, které v sobě zahrnují nabídky všech zmíněných realitních portálů na jednom místě. Zatím žádný však neposkytoval ucelenou nabídku všech nemovitostí na trhu.

Flat Zone Nechce zůstat pouze u vyhledávání, ale poskytuje širokou škálu služeb spojených s bydlením.

Přehled aktivních nástrojů naleznete v aplikačním menu uprostřed spodního menu. Již nyní můžete využít služeb Realitních novinek, datového blogu nebo pokročilých realitních analýz.

Užitím nástroje Flat Zone vyhledávání potvrzujete, že jste se seznámili a souhlasíte s Podmínkami užití, jinak nejste oprávněni nástroj vyhledávání užívat.

Vyhledávač
novostaveb

Studio

Odhad
ceny

Vyhledáváč
inzerce

Realitní
fakta

Realitní
novinky

Slovník
pojmů

Blog

Datová
platforma

Stavbaři: Výstavba dopravní infrastruktury je rekordní, tempo ale nestačí

skypaper.cz, 3. prosince 2022 (16:01)

Dopravní infrastruktura ČR je ve špatném stavu, výstavbu komplikuje především nedostatek financí a složitá legislativa. Přes rekordní výstavbu v roce 2022 je poddimenzovaná, zlepšení by podle stavebních firem pomohla především úprava legislativy a menší administrativní zátěž při výstavbě. Vyplývá to z Kvartální analýzy českého stavebnictví Q4/2022 CEEC Research.

V ČR se staví 148 kilometrů dálnic a 99 kilometrů silnic I. tříd, do konce roku lze očekávat zahájení 20 km dálnic a 22 km silnic. „V příštím roce budou finance využity například na zahájení stavby D11 Trutnov – státní hranice, na nové úseky D6 okolo Hořoviček a Hořesedel, pokračování stavby D3 k rakouským hranicím a zahajování výstavby dalších úseků D35. Ze silnic I. tříd budou pokračovat mj. obchvaty Jaroměře, Bludova, Nové Paky nebo Klatov,“ říká ministr dopravy ČR Martin Kupka.

„Zároveň dbám na to, aby na stavebně výrazné počiny v rámci železničních projektů, jako jsou nádraží a terminály, byly vypisovány veřejné architektonické soutěže. Díky tomu známe již podobu například terminálu Nehvizdy, Dlouhé Míle a probíhá například urbanisticko-architektonická soutěž na návrh oblasti nového Hlavního nádraží v Praze. V příštím roce bych také rád zahájil optimalizaci trati mezi Karlštejnem a Berounem, rekonstrukci železniční stanice Praha – Smíchov, modernizaci a dostavbu Masarykova nádraží a řadu dalších,“ dodává Kupka.

Podmínky veřejné soutěže při výstavbě dálnic by se podle 78 % dotázaných stavebních firem neměly zpřísnit. Již nyní je tempo výstavby nedostatečné a české silnice a dálnice patří v Evropě k nejhorším – jedním z faktorů je i složitá stavební legislativa. Stavební firmy považují vypsané veřejné zakázky na výstavbu silnic a dálnic většinově za atraktivní, 42 % dotázaných je opačného názoru.

Menší atraktivita těchto zakázek je způsobena především nedostatkem financí. „Plány výstavby dopravní infrastruktury jsou velkolepé, ať jde o výstavbu vysokorychlostních tratí, další PPP projekty, dostavbu silničního okruhu Prahy nebo dokončení dálniční sítě. Otázkou je, zda se tyto plány v krátkodobém horizontu podaří proměnit v realitu, což není pouze otázka peněz, ale také legislativních podmínek,“ upozorňuje předseda představenstva Strabag Moritz Freyborn.

Nový stavební zákon nemusí být podle dotázaných stavebních firem řešením pomalé výstavby. Stát by se měl zaměřit především na zjednodušení stávajících složitých procesů a zdlouhavé administrativy. Nejen neefektivní legislativa, ale i absence národního investičního plánu negativně ovlivňuje projekty výstavby nové infrastruktury. Podle firem mají negativní vliv na novou výstavbu i ekologičtí aktivisté a nedostatek pracovních sil.

„Naše páteřní dopravní infrastruktura je bohužel stále nekompletní a ve srovnání se západními státy EU patří k nejhorším. Kvalitní dopravní síť je nezbytná pro rozvoj ekonomiky i společnosti. Dlouhodobou překážkou je stále složitá stavební legislativa. Za posledních 10 let se v Česku postavilo průměrně jen 20 km dálnic, zatímco v Polsku to byl více než desetinásobek. Opomíjet nesmíme ani železnici a výstavbu vysokorychlostních tratí. Proto plány stávající vlády na intenzivnější výstavbu podporujeme, ale uvidíme, na kolik se je v této době podaří naplnit,“ líčí předseda představenstva Hochtief CZ Tomáš Koranda.

Zjednodušení procesů, snížení administrativní zátěže a urychlení přípravy veřejné infrastruktury silnic a dálnic preferuje 95 % stavebních firem. Dehonestace stavebnictví v letech 2010 – 2011 (za tehdejšího ministra dopravy Víta Bárty – pozn. redakce) má negativní vliv na výstavbu i nyní, výstavba je stále ve skluzu.

Více čtěte na www.skypaper.cz

Projektové tipy

Vyplňte správně emailovou adresu!