Realitní vyhledávač, který tu ještě není...

Jedinečný realitní server, který vyhledává v nabídkách novostaveb. Vyhledáváme v největším počtu nabídek nových bytů a domů v celé ČR.

Na trhu se vyskytuje mnoho inzertních realitních portálů. V poslední době se také objevily pokusy vytvořit pokročilejší agregátory, které v sobě zahrnují nabídky všech zmíněných realitních portálů na jednom místě. Zatím žádný však neposkytoval ucelenou nabídku všech nemovitostí na trhu.

Flat Zone Nechce zůstat pouze u vyhledávání, ale poskytuje širokou škálu služeb spojených s bydlením.

Přehled aktivních nástrojů naleznete v aplikačním menu uprostřed spodního menu. Již nyní můžete využít služeb Realitních novinek, datového blogu nebo pokročilých realitních analýz.

Užitím nástroje Flat Zone vyhledávání potvrzujete, že jste se seznámili a souhlasíte s Podmínkami užití, jinak nejste oprávněni nástroj vyhledávání užívat.

Vyhledávač
novostaveb

Studio

Odhad
ceny

Vyhledáváč
inzerce

Realitní
fakta

Realitní
novinky

Slovník
pojmů

Blog

Datová
platforma

Kolabující doprava a krize bydlení. Tato témata nejvíce pálí obyvatele hlavního města

TV Architect, 28. června 2019 (19:05)

Přestože už se začalo s geologickým průzkumem v rámci stavby kontroverzního metra D, pro obyvatele hlavního města existují jiné priority. Těmi jsou stavba velkého městského okruhu a především krize v oblasti bydlení. Tuto informaci uvádí průzkumy, které pro Sdružení architektury a rozvoje provedla agentura IPSOS.

Špatný stav dopravní infrastruktury jsou tématem, které pálí Pražany nejvíce. Dohromady třicet pět procent považuje kolabující dopravu za hlavní problém metropole. Tím hlavním a de facto nejpalčivějším problémem je bydlení. Konkrétně je to situace, kdy na realitním trhu existuje málo bytů a ceny bydlení jsou vysoké. Pro padesát sedm dotázaných Pražanů je to problém číslo jedna.

Odborníci se shodují, že k odblokování stavební paralýzy a vyřešení krize bydlení bude nezbytná spolupráce všech aktérů rozvoje, tedy státu, ministerstva pro místní rozvoj, města, městských částí a investorů. Města a obce nesou největší zátěž ve formě potřebné veřejné infrastruktury a občanské vybavenosti. Je třeba, aby ministerstvo pro místní rozvoj připravilo zákony, které urychlí povolovací proces a poskytlo metodické vedení stavebním úřadům pro větší předvídatelnost jejich rozhodování.

Hlavní město by mělo plánovat v podstatně delším časovém horizontu. Strategický plán, který je třeba mít do roku 2050, musí být jasně a konkrétně napsán tak, aby lidem bylo jasné, jaká existuje obecná shoda v rozvoji hlavního města.

Metropolitní plán

V současné době je hodně diskutovaným plánem takzvaný Metropolitní plán. V návrhu Metropolitního plánu je komplexním způsobem vyjádřena vize rozvoje Prahy na příští desetiletí. Řídit se jim bude veřejná správa, investoři i občané. Plán neřeší detail jednotlivých domů a parcel, nýbrž koncepci celého města, včetně rozvoje infrastruktury nebo ploch pro novou bytovou výstavbu. „Jde o koncepci celého města o téměř pět set kilometrů čtverečních,“ uvedl Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy.

K hlavním tezím, s nimiž Metropolitní plán pracuje, patří zamezení rozšiřování zástavby do krajiny na periferii města. Naproti tomu se snaží prosadit výstavbu nových budov na transformačních územích známých také jako brownfieldy.

Plán též navrhuje nové pojetí výškové regulace. Podle něj by výškové budovy nemohli vznikat nahodile, ale jejich výstavba by měla svá pravidla. Dokument navrhuje umožnit stavbu výškových budov jen v určitých vybraných oblastech.

Metropolitní plán navrhuje pravidla rozvoje Prahy na příštích patnáct až dvacet let. Nový územní plán vzniká od roku 2012 a platit by měl nejpozději od roku 2023.

Hlavní stavební úřad

Pomoci zrychlit schvalování a zlikvidovat tak bytovou krizi by měl pomoci Hlavní stavební úřad. Soukromí investoři by uzavírali v Praze třístranné plánovací smlouvy – s magistrátem a s městskými částmi, ve kterých budou jasně nastavena pravidla pravidla spolupráce všech tří důležitých stran při výstavbě.

Podle Hany Marvanové, radní pro legislativu jsou pro zavedení Hlavního nebo také Centrálního stavebního úřadu dva důvody. „Za prvé povolování, které dnes probíhá na dvaceti dvou stavebních úřadech městských částí, je roztříštěné, kolikrát se liší a často dochází k dlouhým průtahům. Zároveň jednotlivé úřady na městských částech těžko mohou zohlednit celoměstský význam stavby. Náš cíl je rozhodování urychlit a více zprofesionalizovat,“ vysvětlila radní pro legislativu Hana Marvanová.

„Úřad disponující zkušenostmi s velkými stavbami bude logicky ve všech ohledech efektivnější než úřad, který se s větší stavbou setkává poprvé. U zkušeného úřadu navíc významně klesá pravděpodobnost jeho pochybení, tedy pravděpodobnost, že v rámci správního soudnictví jeho rozhodnutí neobstojí,“ uvedl v minulosti zakladatel a šéf Central Group a člen SAR Dušan Kunovský.

Hlavní stavební úřad by mohl pomoci překonat nejednotnost rozhodování stavebních úřadů, jejichž množstvím je hlavní město odlišné od jiných evropských metropolí. Například Vídeň si vystačí s jedním stavebním úřadem, v Berlíně jich mají dvanáct.

více čtěte na: tvarchitect.cz

 

Projektové tipy

Vyplňte správně emailovou adresu!